La segona temporada de vídeos de Wolframio triomfa als festivals de cine científic
innovació
URV activ@ - diari digital
Tarragona, 13/09/2011.- Els vídeos de divulgació científica "Wolframio, un tipo con química", del professor d’Enginyeria Química de la URV Laureano Jiménez, han tingut una molt bona acollida en els festivals de cine científic i fòrum de divulgació de la ciència.

Tres del nous vídeos han estat premiats al certamen Ciencia en acción i la sèrie està entre els 25 curtmetratges que competeixen a la secció oficial del 2º Festival Internacional de Cine Científico y Ambiental de Doñana (FICCAD), que es fa del 3 al 7 d’octubre, i també es projecten a la IV edició de la Mostra de cinema e ciencia de Galicia, que es fa del 24 al 28 d’octubre a A Coruña.

La segona temporada està formada per nou vídeos de títols: Agujetas, Colesterol, Amor, Marathon, Pedos, Bebidas carbonizadas, Tabaco, Tinta invisible i La química es mala. Tots estan protagonitzats per Wolframio, un personatge excèntric i atabalat que planteja temes científics tot intentant resoldre problemes personals de la vida quotidiana.

A la primera temporada la sèrie va presentar els títols Coolbito, La tortilla quemada, Salsas, El huevo duro del Everest I i El huevo duro del Everest II. Aquesta primera temporada ja va tenir un gran èxit i va participar en el Festival de ciència de Goteborg 2008, el Festival de cine i ciència de Galícia 2008, al certamen Ciencia en acción de Granada 2009, al Festival internacional de televisió de Barcelona 2009 i als programes Escolab dels anys 2008, 2009, 2010 i 2011.

Enguany el certamen Ciencia en acción (www.cienciaenaccion.org) dins els seus premis a curts científics (Premio UV, Universitat de València) ha atorgat el primer premi al curt Colesterol [Co]. Wolframio, un tipo con química, "per la frescor i innovació d’aquesta col•lecció de curts destinats a motivar als joves i que fa d'ham per desenvolupar posteriorment els continguts científics". El jurat, per unanimitat, també ha concedit una menció d’honor al curt Amor[A]. Wolframio, un tipo con química, "pel seu alt grau d’enamorament, originalitat i humor"; i una altra menció d’honor a Marathon[M]. Wolframio, un tipo con química, "per motivar als alumnes en l’Any Internacional de la Química 2011, a través d’un exercici físic intens que planteja preguntes molt interessants”.

Podeu veure els vídeos a www.etseq.urv.es/wolframio