Cāritas, l'Hospital Universitari Sant Joan i la URV colˇlaboren en formar cuidadors de persones grans
instituciķ
Reus, 05/11/2013.- A proposta de Cāritas, la Facultat de Medicina i Cičncies de la Salut conjuntament amb l’Hospital Universitari de Sant Joan colˇlaboren en la formaciķ de les persones que tenen cura de les persones grans. El conveni s'ha signat el dilluns, 4 de novembre al deganat de la Facultat.

El conveni de col•laboraciķ és per ampliar els tallers de geriatria i les activitats d’Aprenentatge-Servei de la Facultat, que es fan des del curs 2010-11. Aquestes activitats, que formen els estudiants realitzant un servei a la societat, estan dirigides pels professors Montse Giralt, Carme Casajuana, Gabriel de Febrer i Rosa Solā.

Han signat el conveni Antonio Garcia, de Cāritas, Teresa Gomis, de l’Hospital Sant Joan de Reus, i el rector de la URV Francesc Xavier Grau. Ha estat present la degana de la Facultat de Medicina i Cičncies de la Salut, Montse Giralt.

A través del projecte ORLA, Orientaciķ Laboral, Cāritas forma a les persones que busquen feina, en el coneixement i prevenciķ de les patologies que poden desencadenar persones de la tercera edat (demčncia senil, Alzheimer, hipertensiķ, diabetis, etc.) i altres aspectes de nutriciķ i dietčtica. La majoria de demandes de treball que arriben al servei de Cāritas sķn per tenir cura d’avis.

Els tallers de geriatria proporcionen, doncs, uns coneixements bāsics sobre patologies que poden desencadenar les persones grans i ensenyen als participants a tenir-ne la cura adequada. El taller de Geriatria Cuida el cuidador es fa des del curs 2010-2011, té una durada de 16 h. i dķna cobertura a 15 alumnes. Cada curs es fan dos torns, amb el qual es beneficien un total de 30 alumnes per any. El present curs s’ha previst fer dos nous tallers.

L’elaboraciķ del material didāctic i la imparticiķ de les classes és a cārrec, a mode de voluntariat, dels professionals de l’āmbit sanitari i com a activitat d’aprenentatge-servei dels estudiants de la Facultat. En acabar el curs els participants reben un certificat expedit per Cāritas Interparroquial de Reus, amb reconeixement de crčdits en (ECTS) European Credit Transfert System.

El taller de Cuina per a cuidadors/es de gent gran es fa des del curs 2011-2012 i complementa el taller de Geriatria. Té una durada de 6 hores i hi participen els mateixos alumnes de l'altre taller. S’han fet 4 edicions i el present curs s’ha previst fer dos nous tallers.

En el marc de l'Aprenentatge-Servei, estudiants de māster han realitzat el treball de fi de māster. En el curs 2011-2012, com a projecte assistencial i d'acciķ educativa sanitāria, Mōnica Chica va fer: "Taller de cuina per a cuidadors i cuidadores de persones d'edat avanįada".

El curs passat, el projecte assistencial "Banc d'aliments i xarxa de distribuciķ d'aliments frescos" es va organitzat en tres treballs de fi de māster: "Distribuciķ dels aliments de la Fundaciķ Banc dels Aliments i de la Xarxa de distribuciķ d'aliments frescos de Reus i aportaciķ nutricional dels seus beneficaris d'edat avanįada", que va fer Marina Eraņa; "Aspectes nutricionals de la xarxa de distribuciķ d'aliment s de Reus (frescos i no frescos), per Vanessa Sans; i "Tallers de cuina saludable en temps de crisi, l'autora del aqual és Sílvia Maria Silva.