Onze estudiants de secundària reben els premis als millors treballs de recerca
secundària
Tarragona, 01/10/2010.- L'atorgament dels premis del Consell Social als millors treballs de recerca de batxillerat i de síntesi de cicles formatius de grau superior s'ha fet dijous, 30 de setembre al vespre al Rectorat. L'Observatori de la Igualtat atorga per primera vegada el premi Maria Helena Maseras.

Els treballs premiats són: Del raïm del Priorat al vinagre de mercat, de Joan Duran, i La fruita, com més àcida millor? d'Esther Martí, ambdós de l'IES Gabriel Ferrater de Reus. Catalunya no va a la deriva (genètica) és el títol del treball de Lídia Moyano, de l'IES Gaudí; i Eduquem sexualment? és de Belén Ortí del Col•legi La Salle, de la ciutat.

El treball Contaminació electromagnètica és de Marta Gallego, del Col•legi Sagrat Cor de Jesús; Com aprofitar un habitatge de 40 m2? és d'Aida Manetas, de l'IES Sant Pere i Sant Pau. Grip A (H1N1). La primera pandèmia del segle XXI és d'Anna Guinea, del Col•legi Lestonnac-L'Ensenyança; i el treball Un somriure saludable, d'Elisabet Foguet, del Col•legi Sant Pau Apòstol, també ha resultat premiat. Aquests centres són de Tarragona.

Xavier Pete ha guanyat amb el treball: Periodisme en decadència. L'actualitat del segle XXI; i Arnau Vives amb: L'herència de les novel•les de cavalleries. L'èpica de Tolkien. Els dos han estudiat a l'IES Narcís Oller de Valls.

En aquesta edició dels premis, convocats pel Consell Social de la URV, s'ha incorporat el Premi Maria Helena Maseras per a treballs de recerca de batxillerat en estudis de dones i gènere, aquest convocat per l'Observatori de la Igualtat de la Universitat. El jurat ha considerat el millor treball L'experiència migratòria de les dones senegaleses, de Jordina Masvidal, del Col•legi Sagrat Cor de Jesús de Tarragona.

A l'acte de lliurament de premis han assistit el president del Consell Social, Àngel Cunillera, el rector de la URV Francesc Xavier Grau, la vicerectora d'Estudiants i Comunitat Universitària, Maria Bargalló, la professora Joana Zaragoza, membres del Consell Assessor de l'Observatori de la Igualtat, i el secretari executiu del Consell Social, professor Jordi Gavaldà.

Tots els premis els patrocina el Consell Social de la URV. Els joves premiats han rebut un ordinador portàtil, l'import dels crèdits matriculats a primer curs d'un ensenyament de la URV en el curs 2010-11, fins a un màxim de 1.500 € en el cas que no es tingui matrícula gratuïta;  i un xec de 300 € per als centres de secundària, per a l'adquisició de material didàctic i/o bibliogràfic.