Comença la competició Meteor H2 Creative! per als estudiants d'enginyeries
alumnes
Tarragona, 08/02/2011.- El Centre de Recerca Meteor de la URV ha convocat la primera competició de cotxes d'hidrogen al campus Sescelades, en la qual s'han inscrit quaranta estudiants. Ara s'organitzaran en equips interdisciplinaris per formar-se i construir un vehicle de ràdio control propulsat per hidrogen.

Aquesta iniciativa del centre METEOR, que es dedica a la innovació tecnològica de Membranes i Tecnologia de Processos i dirigeix el professor Ricard Garcia Valls, té el suport de la xarxa Tecnio i el programa Enginycat.

Meteor H2 Creative! vol donar als joves futurs enginyers l’oportunitat d’aplicar els coneixements que adquireixen en la seva formació universitària per obtenir un producte real i demostrar la seva vàlua. El que es proposa és formar equips interdisciplinaris entre les diferents especialitats d’enginyeries (elèctrics, mecànics, químics...) que actualment es cursen al campus Sescelades, per tal que cadascun d’aquests equips dissenyi i construeixi un vehicle.

El dia 1 de febrer s'ha fet la sessió informativa, i la quarantena d'estudiants participants obtindran el reconeixement acadèmic d'1,5 crèdits de lliure elecció. Francesc Suñé, Enginyer de Projectes de Meteor, que dirigeix i coordina la competició, afirma que el futur de l'automoció està en els cotxes elèctrics, impulsats per hidrogen o una altra font d'energia renovable.

Els equips formats, partint d'una base d'un vehicle propulsat per hidrogen, han d'optimitzar el seu rendiment fent les modificaciones que creguin oportunes. Per fer l'exercici, s'establirà un calendari de seminaris de formació per als estudiants i tindran suport tècnic.

Al mes de maig està prevista una competició pública, i cada equip concursarà amb el seu vehicle per obtenir la major qualificació en cadascuna de les curses. El jurat el formaran membres de Meteor i d'empreses col.laboradores.

La competició pretén fer entendre millor als joves l’enginyeria del segle XXI, i potenciar la creació de noves idees per aportar nous productes a la societat. Meteor podrà incorporar, dins dels seus projectes, a estudiants que hagin destacat en la competició, amb la possibilitat de fer un desenvolupament professionalitzat d'un projecte lligat a vehicles alimentats amb pila de combustible.

Més informació a http://www.etseq.urv.es/citmeteor/meteor/index.php/es/prensa