Curs internacional a VITEC sobre la gestió eficient de l'aigua
innovació
Falset, 23/02/2011.- Al Parc Tecnològic del Vi-VITEC s'organitza entre el 23 i el 25 de febrer, i tracta sobre la gestió eficient de l’aigua en l’agricultura i programació de regs. El curs ha arribat a la setena edició i s’ha consolidat com la primera escola a nivell europeu de formació continuada en aquest tema.

El curs va dirigit a consultors i tècnics experts i compta amb la presència d’assistents i professionals de primera línia.Algunes de les sessions van a càrrec d'experts internacionals com Mark Greenspan, director d’una empresa consultora especialitzada en el cultiu de la vinya (Advanced Viticulture Consultants Icn.) que assessora productors del Napa Valley (California). Té previst parlar de les estratègies per a l’obtenció de vinyes d’alta qualitat mitjançant tècniques eficients de reg.

També pren part en les jornades Araa Aboulatallah, enginyer de l’empresa Phytoconsulting, amb una llarga experiència en l’assessorament en l’ús de la programació de regs a productors de cítrics i altres cultius marroquins.

El curs està considerat com la primera escola a nivell europeu de formació continuada en la millora de l’eficiència del reg, l’aplicació de noves tecnologies i estudis de casos reals. L’organitza LabFerrer, la UdL, IRTA-Lleida, REGSA i REGESA i compta amb la col•laboració d’empreses del sector.

Les sessions es fan a la seu del Parc Tecnològic del Vi,  des d’on s’ofereixen serveis tecnològics per al sector vitivinícola català: des d’anàlisis del sòl, passant per la viticultura de precisió, elaboració de vins i caves, un laboratori sensorial i projectes per a millorar el posicionament del producte al mercat, entre d’altres. VITEC està integrat al Campus d’Excel•lència Internacional Catalunya Sud (CEICS).