La Setmana de la Ciència de la URV dedica una atenció especial a Antoni de Martí i Franquès
recerca
Tarragona, 15/11/2011.- Enguany té lloc la setzena edició de la Setmana de la Ciència, i la Fira de la Ciència s'obre del 16 al 18 de novembre al campus Catalunya, on els grups de recerca presenten els treballs d'investigació al públic. Una exposició, un llibre i visites guiades donen a conèixer la figura científica d'Antoni Martí i Franquès.

La URV participa activament a la Setmana de la Ciència, des que va néixer fa setze anys a Catalunya la iniciativa, afegint-se a la iniciativa europea. Enguany en fa onze que també es fa a l'Estat espanyol.

S'organitzen una sèrie d'activitats de caire divulgatiu, entre les quals s'hi troba la Fira de la Ciència, mostra d'R+D on els grups de recerca presenten als ciutadans el treballs d'investigació, transferència i formació dels diferents àmbits científics.

Són més de trenta grups entre els de la Universitat, l'Institut Català d'Investigació Química (ICIQ), l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica (ICAC) i el Camp d'Aprenentatge. Els àmbits científics presents són les ciències, les ciències de la vida, de la salut, socials, les enginyeries i les humanitats.

Del 16 al 18 de novembre, als diferents estands de la Fira i espais del campus s'organitzen conferències i 26 activitats entre tallers, jocis i demostracions. 650 alumnes de disset centres de secundària de la demarcació de Tarragona han concertat visita a la mostra. L'organització de la Fira rep la col.laboració de moltes institucions i empreses, que fan possible que cada any es pugui fer.

Enguany, Any Internacional de la Química 2011, es dedica una especial atenció a la figura de l'altafullenc Antoni de Martí i Franquès, amb una exposició i la presentació d’un llibre sobre les seves investigacions de la química de l'aire i unes visites guiades al voltant de la seva activitat.

Dimecres 16 de novembre a les 18 h, a la Sala de Graus es presenta el llibre "La Química de l’aire", de Josep Grau, enginyer químic per la URV, i el professor Josep Bonet. En l’edició del volum hi ha col•laborat el Consell Social de la URV i l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT).

Posteriorment s’inaugura una exposició sobre Martí i Franquès que ha comissionat el mateix autor del llibre i que porta per títol “Antoni de Martí i Franquès, un científic universal”. S'hi fa un recorregut per la seva vida i la seva activitat i tracta dels seus contemporanis i de la química dels segles XVIII i XIX.

Al llarg dels tres dies, alumnes d’instituts tarragonins participaran en les visites guiades per Tarragona que ha dissenyat l’empresa Itinere i en què es tracta de la vida i les aportacions d'aquest home de ciència.

Dijous 17 té lloc el lliurament dels Premis de Recerca en Química a Tarragona, que lliura la Facultat de Química amb el patrocini de l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT). El premis arriben a la 13ª edició, i en el decurs de l'acte, el professor Joan Carles Ronda fa la conferència: Perfums, aromes i sabors. És a les 18,30 h. a l’Aula Magna del campus Catalunya.

La Fundació “La Caixa” (www.laCaixa.es/ObraSocial) i l’ICIQ (www.iciq.es) participen un any més en la Setmana de la Ciència, i organitzen activitats que ja han començat i s’allarguen fins al desembre. Són conferències, tallers i visites guiades.