La URV participa en la primera trobada de la Xarxa Iberoamericana d'Infermeria
institució
Tarragona, 01/06/2012.- En el marc del conveni de cooperació internacional subscrit entre quatre universitats, la Facultat i el Departament d'Infermeria de la URV va participar a la ciutat argentina d’Olavarría a la primera trobada de la Xarxa Iberoamericana d’Infermeria, del 22 al 24 de maig.

Les universitats compromeses són la Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires (UNICEN), la Universidad Nacional de la Patagonia Austral de Argentina, la Universidad del Mar de Xile i la URV.

La promotora per part de la URV, la professora Mª Antonia Martorell, i María Jiménez, directora del Departament, i Mª Dolors Burjalés, secretaria acadèmica de la Facultat, van participar en aquesta primera trobada. Van presentar el programes acadèmics de Grau i Postgrau en l’àrea d’Infermeria, i van tractar aspectes relatius a la mobilitat acadèmica així com de recerca i formació de postgrau a l’espai de la Xarxa.

En l’acte de cloenda, la Dra. Martorell va impartir la conferència España y Argentina, dos miradas sobre la enfermería en Iberoamérica. Entre els acords establerts, cal ressaltar que ja s’ha començat a engegar les gestions institucionals per establir la mobilitat acadèmica d’alumnes i de PDI.

Al finalitzar les sessions de treball, per unanimitat de tots els participants, es va establir la Universitat Rovira i Virgili com la propera seu per desenvolupar les  II Jornades de la Xarxa Iberoamericana d’Infermeria, en el transcurs del proper any 2013.