Els estudiants presenten treballs sobre entitats de suport a persones discapacitades
docència
Tarragona, 30/05/2013.- Estudiants de Treball Social han presentat els seus treballs sobre entitats de suport a persones amb discapacitat física i/o orgànica el dimecres, 29 de maig a l'Aula Magna del campus Catalunya. La metodologia docent és la formació d’Aprenentatge i Servei (APS), on es formen donant un servei a la comunitat.

Vuit equips d'estudiants han presentat les conclusions sobre cada entitat estudiada, davant de responsables acadèmics, representants de les entitats col•laboradores en el projecte i de les administracions públiques.

Durant tot el segon quadrimestre del curs 2012-13, estudiants de primer curs del Grau de Treball Social, a l’assignatura de Sociologia, han desenvolupat dins de la seva formació un projecte de caire social, amb la col•laboració de vuit entitats que atenen persones amb discapacitats física i/o orgànica, de les setze que en total formen part de la Federació Mestral-Cocemfe (Confederación Española de Personas con Discapacidad Física y Orgánica) del Camp de Tarragona.

L’objectiu de l’activitat ha estat conèixer el funcionament d’una entitat de suport a persones amb discapacitat, entrevistar a les persones afectades que les pateixen, familiars i treballadors de les entitats, i afavorint la reflexió per part dels estudiants al voltant de les xarxes de suport de què disposen les persones amb diversitat funcional, per tal de poder fer una avaluació del pes que tenen les entitats del tercer sector en fer possible un projecte de vida digne i satisfactori.

A la sessió final de presentació dels treballs, cada grup ha disposat de 7' per presentar els resultats més rellevants. A més dels responsables acadèmics, han assistit representants de les entitats col•laboradores en el projecte, que han pogut valorar-los, i representants de les administracions públiques implicades, que tenen un paper molt important en l’estat del benestar i les condicions socials d’aquestes entitats. S'oha obert un debat entre tots al final de cada presentació.

Aquesta activitat és fruit d’un acord de col•laboració amb la Federació Mestral-Cocemfe, del grup de recerca Anàlisi Social i Organitzativa (ASO) de Sociologia de la URV i del projecte APQUA, del Departament d’Enginyeria Química de la URV.

El professor David Dueñas, de l’assignatura de Sociologia, ha estat el responsable del projecte.