Inscripció oberta per als estudiants pel I Mercat de Projectes Socials, fins divendres 11 d'abril
docència
Reus, 02/04/2014.- La inscripció, gratuïta, està oberta fins divendres, 11 d'abril per als estudiants que vulguin participar al I Mercat de Projectes Socials del dia 24. La iniciativa vol ajudar-los a escollir tema pel treball de fi de Grau o de Màster, i alhora fomentar la realització de projectes socials.

El Mercat es farà a partir de les 16 h. del dijous, 24 d'abril a la Facultat d'Economia i Empresa, al campus Bellissens. Una trentena d'entitats de Reus hi proposaran més de 50 projectes per a ser desenvolupats, de naturalesa social, cultural i ambiental, i d'interès potencial per titulacions de tots els àmbits de coneixement. Entitats i estudiantat i professorat tenen l’oportunitat de compartir les seves idees, necessitats i inquietuds.

Hi ha projectes possibles sobre necessitats de col.lectius amb diversos tipus de discapacitat, la promoció de la salut, la tinença responsable d'animals, la promoció de la cultura i les tradicions, la conservació d'espais naturals o la defensa dels drets dels col.lectius més vulnerables.

El Mercat de Projectes Socials és una activitat inclosa en el Programa d’Aprenentatge Servei, que compta amb el suport específic del Consell Social de la URV. L’Aprenentatge Servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte. Treballar sobre les necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo, fa possible la formació dels estudiants no únicament com a professionals sinó també com a ciutadans que, amb el seu nivell cultural, els seus coneixements i habilitats específiques i el seu esperit crític i humanista, siguin la base d’una societat més justa, solidària i sostenible.

Els espais previstos al Mercat són: Àgora, que és un temps i un espai reservat per a l’exposició per part de les entitats socials dels projectes prèviament identificats com a candidats; El Quiosc, un espai físic reservat perquè les associacions interessades posin a disposició dels participants el material gràfic que creguin oportú; el Meeting Point, on cadascuna d'elles disposa d’un espai propi, per tal d’ampliar informació sobre la seva activitat i projectes a les persones interessades. El Mercat comença amb la presentació institucional a la sala d'actes del centre, i els espais ocupen diferents aules.

L’organització d’aquest tipus d’activitat compta amb referents internacionals a universitats dels Canadà, Bèlgica i el Regne Unit, i és expressió del concepte d’innovació social promogut per la Comissió Europea com a estratègia per al canvi social.

El format de l’activitat pren com a referència les iniciatives més modernes de matching dutes a terme amb èxit en diferents àmbits. Així, per exemple, el marketplace ambiental o Projecte Tàndem promogut per la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

Organitzen l'Ajuntament de Reus i la URV. Teniu tota la informació i podeu fer l'inscripció aquí.