L'enginyer químic Jaume Albornà, Premi Dow 2014
alumnes
Tarragona, 03/04/2014.- L'enginyer químic per la URV Jaume Albornà ha rebut el Premi Dow 2014, en un acte a les instal·lacions de l'empresa el dimecres, 2 d'abril. S'han valorat les seves competències, el projecte i la trajectòria, curricular i personal. El finalista ha estat Joan Gispert.

L'acte de lliurament l'ha presidit Felip Puig, conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat. El Premi està dotat amb una posició laboral estructural a Dow, en una de les localitzacions de Dow EMEA (Europa, Orient Mitjà i Àfrica), així com amb una placa commemorativa. A més, també pot incloure una ajuda econòmica per al desplaçament i instal•lació del premiat en el seu nou lloc de destí laboral.

El guanyador Jaume Albornà té 25 anys, és enginyer químic per la URV i ja ha fet diferents incursions professionals en el seu àmbit. Destaca la seva estada a Lyondell Basell Industries, com a enginyer aprenent al departament de producció; i a Uniland Cementera S.A., on va poder actuar com a assistent de laboratori. El jurat ha fet constar la magnífica impressió que ha causat i l'alt nivell del jove finalista, Joan Gispert.

Durant l'acte James R. Fitterling, vicepresident Executiu de Dow Chemical per a matèries primeres, transformació de plàstics i cadena de subministrament, ha pronunciat la conferència "Feedstocks, performance plastics, supply chain". Llicenciat en Enginyeria Mecànica, és membre de Dow des de 1984.

Poden optar al Premi tots els estudiants d’Enginyeria Química URV que acabin la carrera l’any de lliurament del Premi, i demostrin la utilització de les competències crítiques comunes a Dow i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química de la URV. El Premi Dow és fruit precisament de la col•laboració entre Dow i l’ETSEQ, que demanen les competències i valors, a banda de les estrictament tècniques, que ambdues reconeixen importants pel futur personal i professional dels estudiants. Són la iniciativa, la versatilitat, el lideratge, la competència i la responsabilitat, i la capacitat de comunicació i de treball en equip.

S'imparteix, durant el mes d'abril, el 26è curs conjunt Dow-ETSEQ, enguany dedicat a: Creixement i reconòmic i sostenibilitat. Són compatibles? adreçat a estudiants d'Enginyeria Química i Enginyeria Agroalimentària que dirigeix el professor Òscar Saladié, director de la Càtedra Dow-URV de Desenvolupament Sostenible.