Estudiants del Grau de Treball Social presenten les activitats desenvolupades amb la Federació Mestral
docència
Tarragona, 30/05/2014.- Estudiants de primer curs del Grau de Treball Social presenten les activitats fetes amb la Federació Mestral, en l'assignatura d'Aprenentatge-Servei de Sociologia. L'acte es fa el divendres, 30 de maig i ha començat a les 9 h. a l’Aula Magna del campus Catalunya.

Els alumnes han desenvolupat, entre els mesos de febrer i maig, un projecte de caire social amb la Federació Mestral-Cocemfe Tarragona, entitat formada per setze associacions de persones amb discapacitats física i/o orgànica de la demarcació.

L’objectiu de l’activitat ha estat conèixer el funcionament d’una entitat no governamental de suport a persones amb diverses malalties i/o discapacitat; i entrevistar a persones afectades que tinguin alguna discapacitat, familiars i treballadors de les entitats, afavorint la reflexió per part de l'alumnat, i proposar activitats alternatives que ajudin a complir els objectius de les organitzacions.

En aquesta ocasió, els alumnes han pogut conèixer les activitats de l’Associació de Nens amb Càncer (AFANOC), de l’Associació de Parkinson de les Comarques de Tarragona, de l’Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC), de la Lliga d’Afectats Reumatològics, de la Xarxa Solidària per a la Igualtat i de la mateixa Federació.

Aquest programa universitari és fruit d’un acord de col•laboració entre el professor David Dueñas, del Grup de Recerca SBRlab de la URV i coordinador de l’assignatura, amb Mestral-Cocemfe Tarragona. Hi han participat 8 equips d’alumnes seguint la metodologia de formació d’Aprenentatge i Servei (APS), on ofereixen un servei a la Comunitat com a forma d’aprenentatge. Treballar en un entorn real ajuda que els joves posin en pràctica habilitats i mètodes apresos a classe i, alhora, permet que adquireixin coneixements difícils de transmetre a l’aula.

A la presentació assisteixen representants de les entitats col•laboradores i també hi estan convidats representants de les administracions públiques, els quals tenen responsabilitats polítiques i de gestió en aconseguir unes millors condicions socials, i poden participar en el debat que es realitza al final de cada presentació.

Els representants de les entitats i el cos docent de l'assignatura avaluen el treball que presenten els alumnes per grups, que disposen de 7 minuts per presentar els resultats més rellevants i propiciar una jornada àgil i amena.