El rector Josep Anton Ferré i el seu equip prenen possessió dels càrrecs
institució
Tarragona, 03/06/2014.- El rector Josep Anton Ferré i el seu equip han près possessió dels seus càrrecs, en un acte celebrat el dimarts 3 de juny al Paranimf de la Universitat. El conseller d'Economia i Coneixement Andreu Mas-Colell ha presidit l'acte, al qual han assistit 250 persones.

Després de signar el document de la Generalitat de presa de possessió, el nou rector Josep Anton Ferré ha rebut del rector Francesc Xavier Grau el bastó de comandament i la medalla de rector com a símbols d'autoritat, per la màxima posició que representa.

A continuació ha près possessió en primer lloc, el nou secretari general, el professor Mario Ruiz. Després ho ha fet la resta de l'equip de direcció: Josep Pallarès com a vicerector de Política Acadèmica i del Personal Docent i Investigador; Josep Manel Ricart, en qualitat de vicerector de Política Científica i de Recerca; Montserrat Giralt, que és vicerectora d’Avaluació de la Qualitat; Arantxa Capdevila, com a vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària; Mar Gutiérrez-Colon, que és la vicerectora d’Internacionalització, Jordi Tous, vicerector d’Universitat i Societat, i Miquel Àngel Bové, que és el vicerector de Transferència i Innovació. Manuel Molina és el gerent de la URV.

El rector sortint Francesc Xavier Grau, en la seva intervenció, ha tingut paraules d'agraïment a la comunitat universitària, per haver-lo fet rector, fet que ha considerat un privilegi; i a la societat de les comarques tarragonines, pel tracte rebut durant el mandat. Ha desitjats encerts al nou responsable que el substitueix, i ha remarcat que la Universitat ha de continuar sent "localment útil i internacionalment rellevant". Un llarg i càlid aplaudiment al Paranimf ha acomiadat Francesc Xavier Grau.

En el seu parlament Anton Valero, president del Consell Social, ha remarcat que la Universitat ha guanyat en influència social. Per començar a treballar junts, Consell Social i equip de direcció, ha manifestat la intenció d'aliniar el Pla estratègic del Consell Social amb el pla de treball del nou equip de direcció.

El conseller d'Economia i Coneixement Andreu Mas-Colell ha desitjat que "la cadena de bona sort" que han format els rectors successius de la URV continuï. No s'ha estat d'assenyalar, en la situació actual, dos tipus d'adversitats: el previsible nou patiment del finançament autonòmic, amb la política econòmica de l'estat i l'anunciada rebaixa d'impostos; i el despotisme de la política de les autoritats universitàries de l'Estat, posant com a exemple el bloqueig del programa Serra Húnter. Ha conclòs que el sistema universitari català necessita "més diners i més llibertat".

Ha manifestat que la Generalitat se sent molt orgullosa dels èxits de la universitat del sud de Catalunya, al·ludint a l'especialització en determinats àmbits, la bona posició que ocupa en els rànquings universitaris i al reconeixement com a CEICS.

En el seu discurs de presa de possessió, el nou rector Josep Anton Ferré ha manifestat la voluntat d'oferir programes de formació que estiguin a l’abast de tota la societat, diversificar les vies d’entrada als estudis universitaris i facilitar que es puguin compatibilitzar estudis i treball per esdevenir “una universitat per a tota la vida”, amb la formació permanent.

Ha remarcat també que "la vocació per la recerca està profundament arrelada en la manera com entenem que hem de formar les persones, i volem que tots els programes formatius que ofereix la Universitat estiguin relacionats amb la generació de coneixement i la innovació". Ha afegit que "ens interessa la recerca, tota la recerca, sense posar fronteres entre aquella que neix de la curiositat humana i la que emergeix com a fruit d’una demanda d’utilitat des del món productiu o des de l’entorn social".

Josep Anton Ferré ha acabat donant les gràcies a l'equip que l'acompanya i a les persones que han estat els seus mestres. La Universitat, ha dit, és apreciada gràcies a l'esforç conjunt de tots. Un llarg aplaudiment ha donat la benvinguda al nou rector.

A l'acte han estat presents, a més de membres de la comunitat universitària, els dos primers rectors que ha tingut la URV, l'equip de govern sortint i representants d'instituts de recerca; polítics universitaris de la Generalitat, representants de la Generalitat i de l'Estat a Tarragona; diputats al Parlament, del Congrés i senadors; alcaldes i regidors, representants d'institucions i d'empreses del territori i de la societat civil; l'arquebisbe i representants de les forces de l'ordre.

Josep Anton Ferré és el quart rector de la Universitat Rovia i Virgili. Va ser escollit en les eleccions del dia 13 de maig, i enceta un mandat de quatre anys, 2014-18.