Quatre noves entitats s'adhereixen a la Càtedra d'Habitatge de la URV
institució
Tarragona, 24/11/2014.- Quatre noves entitats s'han adherit a la Càtedra d'Habitatge de la URV. Són: els Registradors de la Propietat i Mercantils de Catalunya, l'Ajuntament de Reus, el Consejo General de Colegios de Administradores de Fincas de España i el Col·legi Oficial d’Agents de la Propietat Immobiliària de Tarragona (COAPI Tarragona).

Les incorporacions s'han fet oficials en el marc de la Jornada "Les noves tinences intermèdies. El fraccionament del domini per a facilitar l'accés a l'habitatge", que s'ha fet el divendres 21 de novembre al campus Catalunya, organitzada per la Càtedra.

Els Registradors de la Propietat i Mercantils de Catalunya (SERC), representats per Jesús Víctor Muro; l’Ajuntament de Reus (Àrea de Benestar Social), representat per Montserrat Vilella; el Consejo General de Colegios de Administradores de Fincas de España (CGCAFE), representat per Rafael del Olmo; i el Col·legi Oficial d’Agents de la Propietat Immobiliària de Tarragona (COAPI Tarragona), per José Antonio Mas, s'han sumat al conveni de creació de la Càtedra, signat el 17 de desembre de 2013.

Els nous membres col·laboraran amb les finalitats previstes al conveni, que té una duració de tres anys. Ja en formaven part com a membres fundacionals l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, el Servei Municipal de l'Habitatge i Actuacions Urbanes, SA, la Cambra de la Propietat Urbana de Tarragona i el Col·legi de Notaris de Catalunya.

La Càtedra resultat d'una estreta col·laboració entre la Universitat, les administracions públiques i els agents socials implicats en el problema de l’habitatge. Constitueix una plataforma estable en recerca, docència i transferència de coneixements en matèria d’habitatge des d’un punt de vista interdisciplinari i internacional, un cas singular a Espanya.

Les principals línies d’investigació són les tinences intermèdies, el mercat hipotecari, la mediació immobiliària i els arrendaments a Europa. La dirigeix el professor Sergio Nasarre. El consell assessor de la Càtedra està format per prestigiosos pràctics i investigadors nacionals i internacionals en temes d'habitatge.

A la Jornada es va tractar el Projecte de Llei de modificació del Codi Civil de Catalunya, pel qual es regulen la propietat compartida i la propietat temporal. Són dues noves tinences intermèdies (TI) que volen faciltar l’accés al domini fraccionant-lo, tant mitjançant la seva adquisició progressiva com a través del temps. Va entrar al Parlament de Catalunya el passat 13 de juny.

De ser aprovat, les TI suposaran una forma de tinença que combina amb èxit assequibilitat, estabilitat i flexibilitat, precisament el que es necessita en la cojuntura actual per a facilitar l’accés a l’habitatge, i contribueix a evitar la creació d’una nova bombolla immobiliària. L'organització d'aquesta jornada, amb el suport de la Facultat de Ciències Jurídiques i del Ministeri d'Economia i Competitivitat, responia a l'interès que han despertat les TI a nivell estatal.