Entitats de Reus i la URV posen en marxa 21 projectes sorgits del I Mercat de Projectes Socials
docència
Reus, 17/03/2015.- Entitats de Reus i la URV han posat en marxa 21 projectes sorgits del I Mercat de Projectes Socials de l'abril passat, el primer que es va fer a Catalunya. Alguns d’aquests projectes ja han finalitzat i d’altres s’estan portant a terme en aquests moments.

En total van ser 58 propostes les presentades al mercat, i s'en han materialitzat 21 de 16 entitats. El van organitzar conjuntament la URV i la regidoria de Participació i Gent Gran de l'Ajuntament de Reus.

El 24 d’abril de 2014, la Facultat d’Economia i Empresa va acollir el Primer Mercat de Projectes Socials de Catalunya. Aquell dia, 33 entitats de la ciutat van presentar 58 projectes als estudiants i als professors de la URV. La finalitat era proposar-los com a possibles treballs de Fi de Grau o de Màster, en el context del Programa d’Aprenentatge Servei.

Per la Universitat va ser una oportunitat d’impulsar aquest programa i per la regidoria, una manera innovadora de donar suport a les entitats per tal que puguin portar a terme amb més facilitat i rigor les seves activitats.

En  l’acte de presentació dels resultats del projecte, que s’ha fet el dilluns 16 de març al consistori reusenc, hi han participat Àngela Tello, regidora de Participació i Gent Gran; Arantxa Capdevila, vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària de la URV, i els participants d'un dels projectes que s’ha portat a terme: Estudi d'estratègies d'adaptació metodològica en l'aprenentatge de nois/es amb Asperger.

Aquest projecte ha implicat quatre estudiants i dues professores, que treballen junt amb l’Associació Aspercamp, per desenvolupar eines que ajudin als nois i noies que pateixen aquesta síndrome i al seu professorat i famílies. Tots han coincidit a ressaltar la importància del projecte per la seva aplicabilitat pràctica i per la seva interdisciplinarietat.